• Fri frakt över 249 kr
  • •
  • Snabba leveranser
  • •
  • Billiga böcker
Kundservice

Du är på sajten för privatpersoner.

Företag, bibliotek eller offentlig verksamhet?

Du handlar på classic.bokus.com, där alla dina funktioner finns intakta.
Till classic.bokus.com
Bokus logotyp. Gå till startsidan.
  • Erbjudanden
  • Nyheter
  • Student
  • Topplistor
  • Barn & ungdom
  • Bokus Play
  • E-böcker
  • Pocketböcker
  • Spel & pussel

10% rabatt på allt med kod NYSTART10 →

Sidfot

Mina sidor

    Hjälp

    • Kundservice
    • Vanliga frågor och svar
    • Frakt och leverans
    • Retur vid ångerrätt
    • Reklamera vara
    • Betalning
    • Köpvillkor
    • Allmänna villkor
    • Information om webbplatsens tillgänglighet

    Om Bokus

    • Om oss
    • Pressrum
    • För studenter
    • För företag
    • För bibliotek och offentlig verksamhet
    • För leverantörer
    • Hållbarhet

    Populärt

    • Aktuella erbjudanden
    • Presentkort
    • Studentlitteratur
    • Nya böcker
    • Topplistor
    • Signerade böcker
    • Engelska böcker

    Inspiration

    • Boktips
    • BookTok
    • Populära bokserier
    • Barnbokskaraktärer
    • Populära författare
    Logotyp för Bokus
    Följ oss på Facebook (extern länk)Följ oss på Instagram (extern länk)Följ oss på YouTube (extern länk)Följ oss på TikTok (extern länk)
    bokus @ CookiesAnpassa cookiesIntegritetspolicyKöpvillkor
    Till Citymail hemsida (extern länk)Till Budbee hemsida (extern länk)Till Postnord hemsida (extern länk)Till Schenker hemsida (extern länk)Till Early Bird hemsida (extern länk)Till Walleys hemsida (extern länk)

    Médiatisation de la politique

    Logiques et pratiques

    AvFrederick Bastien,Mireille Lalancette

    E-bok
    Franska, 2024

    322 kr

    Läs direkt i Bokus Reader – eller ladda ned till din enhet

    Beskrivning

    La médiatisation de la politique désigne l’ensemble des transformations générées par les médias dans les relations entre les actrices et les acteurs politiques, les citoyennes et les citoyens, les militantes et les militants, les personnalités publiques, les organisations non gouvernementales, et les institutions politiques. Ces transformations se caractérisent par une dualité : elles se manifestent simultanément par l’intégration des médias au fonctionnement des institutions sociales, de même que par leur développement en tant qu’institution sociale autonome et animée d’une « logique » propre de fonctionnement.Si la médiatisation de la politique est bien étudiée en Europe, elle l’est moins de ce côté-ci de l’Atlantique et encore moins en français. Cet ouvrage vise à pallier ces deux lacunes de même qu’à faire le point sur les recherches canadiennes et québécoises sur le sujet. Il se divise en trois parties : les pratiques, les discours et les publics de la médiatisation du politique.L’ouvrage s’adresse aux étudiantes et aux étudiants en communication et en science politique de même qu’aux spécialistes en la matière, aux communicatrices et aux communicateurs aguerris et à l''ensemble de la population. Il vise à offrir une meilleure compréhension du rôle prépondérant des médias, qu’ils soient traditionnels ou numériques, dans la vie politique, sociale, culturelle et quotidienne de tout un chacun.

    Produktinformation

    • Utgivningsdatum:2024-03-06
    • Språk:Franska
    • Antal sidor:380
    • Filformat:EPUB
    • Kopieringsskydd:LCP
    • ISBN:9782760559332
    • Förlag:Presses de l'Universite du Quebec