• Fri frakt över 249 kr
  • •
  • Snabba leveranser
  • •
  • Billiga böcker
Kundservice

Du är på sajten för privatpersoner.

Företag, bibliotek eller offentlig verksamhet?

Du handlar på classic.bokus.com, där alla dina funktioner finns intakta.
Till classic.bokus.com
Bokus logotyp. Gå till startsidan.
  • Erbjudanden
  • Nyheter
  • Student
  • Topplistor
  • Barn & ungdom
  • Bokus Play
  • E-böcker
  • Pocketböcker
  • Spel & pussel

10% rabatt på allt med kod: NYSTART10 →

Sidfot

Mina sidor

    Hjälp

    • Kundservice
    • Vanliga frågor och svar
    • Frakt och leverans
    • Retur vid ångerrätt
    • Reklamera vara
    • Betalning
    • Köpvillkor
    • Allmänna villkor
    • Information om webbplatsens tillgänglighet

    Om Bokus

    • Om oss
    • Pressrum
    • För studenter
    • För företag
    • För bibliotek och offentlig verksamhet
    • För leverantörer
    • Hållbarhet

    Populärt

    • Aktuella erbjudanden
    • Presentkort
    • Studentlitteratur
    • Nya böcker
    • Topplistor
    • Signerade böcker
    • Engelska böcker

    Inspiration

    • Boktips
    • BookTok
    • Populära bokserier
    • Barnbokskaraktärer
    • Populära författare
    Logotyp för Bokus
    Följ oss på Facebook (extern länk)Följ oss på Instagram (extern länk)Följ oss på YouTube (extern länk)Följ oss på TikTok (extern länk)
    bokus @ CookiesAnpassa cookiesIntegritetspolicyKöpvillkor
    Till Citymail hemsida (extern länk)Till Budbee hemsida (extern länk)Till Postnord hemsida (extern länk)Till Schenker hemsida (extern länk)Till Early Bird hemsida (extern länk)Till Walleys hemsida (extern länk)
    1. Medicin
    2. Medicin: allmänt

    Thorakoskopie und Thorakokaustik

    AvKarl Diehl,Wilhelm Kremer

    Häftad, Tyska, 1929

    Del 7 i serien Die Tuberkulose und ihre Grenzgebiete in Einzeldarstellungen

    578 kr

    Beställningsvara. Skickas inom 10-15 vardagar. Fri frakt över 249 kr.

    Beskrivning

    Dieser Buchtitel ist Teil des Digitalisierungsprojekts Springer Book Archives mit Publikationen, die seit den Anfängen des Verlags von 1842 erschienen sind. Der Verlag stellt mit diesem Archiv Quellen für die historische wie auch die disziplingeschichtliche Forschung zur Verfügung, die jeweils im historischen Kontext betrachtet werden müssen. Dieser Titel erschien in der Zeit vor 1945 und wird daher in seiner zeittypischen politisch-ideologischen Ausrichtung vom Verlag nicht beworben.

    Produktinformation

    • Utgivningsdatum:1929-01-01
    • Mått:178 x 254 x 6 mm
    • Vikt:206 g
    • Format:Häftad
    • Språk:Tyska
    • Serie:Die Tuberkulose und ihre Grenzgebiete in Einzeldarstellungen
    • Antal sidor:90
    • Förlag:Springer-Verlag Berlin and Heidelberg GmbH & Co. KG
    • ISBN:9783662017296

    Utforska kategorier

    • Medicin: allmänt inom Medicin

    Innehållsförteckning

    • A. Instrumentarium.- I. Getrenntes Instrumentarium.- II. Kombinationsinstrumente.- III. Ergänzungsapparate.- B. Die normale Anatomie der Brusthöhle und ihre Darstellung im thorakoskopischen Bilde.- C. Die pathologische Anatomie der Brusthöhle, insbesondere ihre Erscheinungsform im thorakoskopischen Bilde.- I. Die pathologische Anatomie der Pleurahöhle.- II. Die Erscheinungsformen der pathologisch-anatomischen Veränderungen der Pleurahöhle im thorakoskopischen Bilde.- III. In welchen Fällen von Pneumothorax die Thorakoskopie indiziert ist.- D. Ausführung der Operation.- 1. Lokalisierung der Stränge.- 2. Vorbereitung des Kranken.- 3. Lagerung des Kranken.- 4. Operation mit der geradsichtigen Optik.- 5. Nachbehandlung.- E. Ergebnisse von Thorakoskopie und Thorakokaustik.- I. Inwieweit die Thorakokaustik die Summe der therapeutisch nützlichen Pneumothoraces im Rahmen einer Anstalt zu steigern vermag.- II. Zahlenmäßige Angaben über unser gesamtes Material nach Anzahl der Thorakoskopien und Thorakokaustiken, nach den Erfolgen und nach den Komplikationen.- III. Der klinische Normalverlauf nach erfolgter Thorakoskopie und Thorakokaustik (mit im Bereich des Normalen liegenden Fiebertypen).- IV. Entstehung, Verlauf und Behandlung der Komplikationen.