• Fri frakt över 249 kr
  • •
  • Snabba leveranser
  • •
  • Billiga böcker
Kundservice

Du är på sajten för privatpersoner.

Företag, bibliotek eller offentlig verksamhet?

Du handlar på classic.bokus.com, där alla dina funktioner finns intakta.
Till classic.bokus.com
Bokus logotyp. Gå till startsidan.
  • Erbjudanden
  • Nyheter
  • Student
  • Topplistor
  • Barn & ungdom
  • Bokus Play
  • E-böcker
  • Pocketböcker
  • Spel & pussel

10% rabatt på allt med kod: NYSTART10 →

Sidfot

Mina sidor

    Hjälp

    • Kundservice
    • Vanliga frågor och svar
    • Frakt och leverans
    • Retur vid ångerrätt
    • Reklamera vara
    • Betalning
    • Köpvillkor
    • Allmänna villkor
    • Information om webbplatsens tillgänglighet

    Om Bokus

    • Om oss
    • Pressrum
    • För studenter
    • För företag
    • För bibliotek och offentlig verksamhet
    • För leverantörer
    • Hållbarhet

    Populärt

    • Aktuella erbjudanden
    • Presentkort
    • Studentlitteratur
    • Nya böcker
    • Topplistor
    • Signerade böcker
    • Engelska böcker

    Inspiration

    • Boktips
    • BookTok
    • Populära bokserier
    • Barnbokskaraktärer
    • Populära författare
    Logotyp för Bokus
    Följ oss på Facebook (extern länk)Följ oss på Instagram (extern länk)Följ oss på YouTube (extern länk)Följ oss på TikTok (extern länk)
    bokus @ CookiesAnpassa cookiesIntegritetspolicyKöpvillkor
    Till Citymail hemsida (extern länk)Till Budbee hemsida (extern länk)Till Postnord hemsida (extern länk)Till Schenker hemsida (extern länk)Till Early Bird hemsida (extern länk)Till Walleys hemsida (extern länk)
    1. Naturvetenskap och teknik
    2. Matematik och naturvetenskap
    3. Naturvetenskap:allmänt

    L' Homme de vérité

    AvJean-Pierre Changeux

    E-bok
    Franska, 2002

    154 kr

    Läs direkt i Bokus Reader – eller ladda ned till din enhet

    Beskrivning

    Comprendre les processus neurobiologiques nécessaires à la conscience est une étape décisive pour la compréhension de l''acquisition des connaissances. Ce qui paraît vrai à quelqu''un ne l''est pas forcément aux yeux de quelqu''un d''autre, en toute conscience. Celui qui ment le sait, pas nécessairement celui qui reçoit le message. Comment se fait-il que la capacité à dire le vrai soit un trait propre à l''espèce humaine ? Quelle est la relation qui peut exister entre des faits ou objets du monde extérieur et des objets de pensée, des états intérieurs, produits par notre cerveau ? Comment cet accord est-il possible ? Comment s''établit-il ? Comment est-il mis à l''épreuve ? Comment évolue-t-il ? Comment valider l''adéquation de nos connaissances à la réalité du monde sinon en les communiquant par le langage et en les soumettant à un débat critique ? N''est-ce pas là l''origine d''une activité spécialisée que nos sociétés ont développée dans leur quête de vérité : la science ? Telles sont les grandes questions auxquelles Jean-Pierre Changeux, à partir des données les plus récentes de la recherche sur le cerveau, apporte un éclairage nouveau dans cet Homme de vérité. Jean-Pierre Changeux est professeur au Collège de France et à l''Institut Pasteur, membre de l''Académie des sciences. Outre L''Homme neuronal, il a publié notamment Raison et Plaisir. Il est également l''auteur, avec Alain Connes, de Matière à pensée et avec Paul Ricœur, de La Nature et la Règle,Ce qui nous fait penser.

    Produktinformation

    • Utgivningsdatum:2002-03-01
    • Språk:Franska
    • Antal sidor:448
    • Filformat:EPUB
    • Kopieringsskydd:LCP
    • ISBN:9782738190574
    • Förlag:Odile Jacob

    Utforska kategorier

    • Naturvetenskap:allmänt inom Naturvetenskap och teknik