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About 31% of the patients with a factor VIII replacement therapy develop a factor VIII inhibitor.From these are 23% low-responder (< 5BE) and 77% high-responder (> 5BE) [8].In the case of severe hemophilia B,about 10.5% of the patients develop inhibitory antibodies [9]. Anti-factor VIII-antibodies are also seen in 15-78% healthy people without hemophilia [7, 17, 19]. Lacroix-Desmazes et al. [10, 11] showed anti-idiotypic antibodies neutralizing the inhibitory activity of the an- factor VIII antibodies in healthy people. Well-known predisposing factors for inhibitor formation are genetic features of factor VIII,which include large deletions,nonsense mutations or intrachromosomal recombinations [5, 23].Also, ethnic groups other than Caucasians (e.g.Africans) have a higher risk of developing inhibitors.Other risk factors are presumably de- ved from the immune system. For instance, a reduction of the inhibitor was seen with lower CD4+ T helper cell counts in HIV positive hemophilic patients [3,4].The development of inhibitors is very likely to be a Th-2 mediated event where cyto- nes and their receptors,T-cell receptors and the Major Histocompatibility Complex may also play an important role.Theoretical Background The substituted factor is an unknown protein for patients with a severe he- philia. Fig. 1. The normal immunoresponse (according to BAENKLER [2]) Abbreviations: TCR - T cell-receptor; APC - antigen presenting cell 36 I.Wieland et al.
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Seven months following LTX quality of live has increased markedly in the hereby presented patient. A prolonged life expectance can be anticipated due to improved liver function and decreased bleedingtendency as a result of elevated leukocyte and thrombocyte counts. A positive surprise is the patients comment of less joint pain in spite of unchanged hemophilic arthropathy. If this is also true for other haemo- philia patients following LTX this may develop as a new objective towards gene therapy as well. From a clinical perspective bleeding risk ismarkedlyreduced due to nearlynor- mal factor VIII and thrombocyte levels as well as a presumable reduction of blood pressure in esophageal varacies. CD4-Helper cells increased significantly after LTX. However,at the same time a decrease of CD4/CD8 ratio was measured. CD4 count alone may therefore not be appropriate for HIV staging or subsequent decision whether or not immunfunction is sufficient for later LTX. Due to a CD4 count of above 700following livertransplantations the risk of opportunistic infections islow at this time.According to these preliminary results LTX should be considered in a subgroup of haemophilia patients with advanced liver cirrhosis in spite of HIV infection. Dysfibrinogenemia following after Snake Bite M. KRAUSE, J. BOJUNGA, D. MEBS, and I. SCHARRER Introduction A 35 year old snake breeder was bitten on the left foot by a middle American pit viper Crotalus durissus dryinas which had escaped.
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Aktuelle Darstellung der HIV-Infektion H{mophiler, der neurologischen Problematik der HIV-Infektion bei Blutern sowie ]bersicht }ber Genese, Diagnostik und Therapie der h{mophilen Arthropathie der Kniegelenke und Thombophilie unter besonderer Ber}cksichtigung der Fibrinolyse.
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Die Beiträge des 24. Hämophilie-Symposions behandeln aktuelle Fragen der Bluterkrankheit sowie die damit verbundenen Gerinnungsstörungen. Fragen der Sicherheit von einzelnen Faktorenpräparaten spielen selbstverständlich eine zunehmende Rolle.
25. Hämophilie-Symposium Hamburg 1994
Verhandlungsberichte: HIV-Infektion Pädiatrische Hämostaseologie Synovitis Thrombophilie: APC-Cofaktor Hepatitis C
Häftad, Tyska, 1995
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Der nunmehr vorliegende Band des 25. Hämophilie-Symposiums in Hamburg fand wiederum unter Mitwirkung zahlreicher namhafter Internisten, Dermatologen, Transfusionsmedizinern, Pädiatern und Immunologen statt. Schwerpunktthemen des Symposiums waren die HIV-Infektion, insbesondere die Entwicklung der HIV-Epidemiologie Hämophiler, die pädiatrische Hämostaseologie, die Synovitis, die Thrombophilie: APC-Cofaktor, die Hepatitis C, Hämophilie und Virusinfektion. In zahlreichen freien Redebeiträgen und Posterdiskussionen wurden weiter angrenzende Themengebiete und Kasuistiken diskutiert.
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Der nunmehr vorliegende Band des 26. Hamophilie-Symposiums fand wiederum unter Mitwirkung zahlreicher namhafter Internisten, Dermatologen, Transfusionsmediziner, Padiater und Immunologen statt. Schwerpunktthemen des Symposiums waren die HIV-Infektion, insbesondere die Entwicklung der HIV-Epidemiologie Hamophiler, die Sicherheit von Faktorenkonzentraten, die Hamophilie-Therapie (Gelenkersatz), Behandlung der Hamophilie in der Padiatrie, Thrombophilie: pradiktiver Wert von Aktivierungsmarkern. In zahlreichen freien Redebeitragen und Posterdiskussionen wurden weiter angrenzende Themengebiete und Kasuistiken diskutiert.
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In diesem Buch sind die Beiträge zum 28. Hämophilie-Symposion 1997 zusammengetragen. Schwerpunktthemen sind Virusinfektion, Synovitis-Pathogenese und Behandlung, Thrombophilie: Prothrombinmutation und Pädiatrische Hämostaseologie. Zahlreiche freie Redebeiträge und Poster zur Hämophilie und angrenzenden Gebieten runden diese Zusammenstellung ab.
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In diesem Band wurden die Beitrage zum 29. Hamophilie-Symposium 1998 zusammengetragen. Schwerpunktthemen sind HIV-Infektionen, Hemmkorperhamophilie, Hamophiliebehandlung 2000, medikamantos induzierte Thrombophilie und padiatrische Hamostaseologie. Zahlreiche freie Redebeitrage und Poster zur Hamophilie und angrenzenden Gebieten runden diese Zusammenstellung ab.
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This book contains the contributions to the 30th Haemophilia Symposium, 1999. The main topics are HIV infection, inhibitors in haemophilia, modern treatment of haemophilia, drug-induced thrombophilia and pediatric haemostasiology. The volume is rounded off by numerous free papers and posters on haemophilia and associated topics.
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This book contains the contribution to the 37th Hemophilia Symposium, Hamburg 2006. The main topics are epidemiolgy, treatment of inhibitors in hemophiliacs, hemophilic arthropathy and synovitis, relevant hemophilia treatment 2006, and pediatric hemostasiology.