• Fri frakt över 249 kr
  • •
  • Snabba leveranser
  • •
  • Billiga böcker
Kundservice

Du är på sajten för privatpersoner.

Företag, bibliotek eller offentlig verksamhet?

Du handlar på classic.bokus.com, där alla dina funktioner finns intakta.
Till classic.bokus.com
Bokus logotyp. Gå till startsidan.
  • Erbjudanden
  • Nyheter
  • Student
  • Topplistor
  • Barn & ungdom
  • Bokus Play
  • E-böcker
  • Pocketböcker
  • Spel & pussel

10% rabatt på allt med kod NYSTART10 →

Sidfot

Mina sidor

    Hjälp

    • Kundservice
    • Vanliga frågor och svar
    • Frakt och leverans
    • Retur vid ångerrätt
    • Reklamera vara
    • Betalning
    • Köpvillkor
    • Allmänna villkor
    • Information om webbplatsens tillgänglighet

    Om Bokus

    • Om oss
    • Pressrum
    • För studenter
    • För företag
    • För bibliotek och offentlig verksamhet
    • För leverantörer
    • Hållbarhet

    Populärt

    • Aktuella erbjudanden
    • Presentkort
    • Studentlitteratur
    • Nya böcker
    • Topplistor
    • Signerade böcker
    • Engelska böcker

    Inspiration

    • Boktips
    • BookTok
    • Populära bokserier
    • Barnbokskaraktärer
    • Populära författare
    Logotyp för Bokus
    Följ oss på Facebook (extern länk)Följ oss på Instagram (extern länk)Följ oss på YouTube (extern länk)Följ oss på TikTok (extern länk)
    bokus @ CookiesAnpassa cookiesIntegritetspolicyKöpvillkor
    Till Citymail hemsida (extern länk)Till Budbee hemsida (extern länk)Till Postnord hemsida (extern länk)Till Schenker hemsida (extern länk)Till Early Bird hemsida (extern länk)Till Walleys hemsida (extern länk)
    1. Samhälle och politik
    2. Krig och försvar
    3. Militär strategi

    Paris: Capitale du XIXe siècle

    Edition enrichie. Modernite urbaine, passages parisiens et fantasmagorie marchande du XIXe siecle

    AvWalter Benjamin,Mael Gervais

    E-bok
    Franska, 2019

    22 kr

    Läs direkt i Bokus Reader – eller ladda ned till din enhet

    Fler format och utgåvor

    Häftad

    323 kr

    Häftad

    221 kr

    Beskrivning

    L''objet de ce livre est une illusion exprimée par Schopenhauer, dans cette formule que pour saisir l''essence de l''histoire il suffit de comparer Hérodote et la presse du matin. C''est là l''expression de la sensation de vertige caractéristique pour la conception que le siècle dernier se faisait de l''histoire. Elle correspond à un point de vue qui compose le cours du monde d''une série illimitée de faits figés sous forme de choses. Le résidu caractéristique de cette conception est ce qu''on a appelé " l''Histoire de la Civilisation ", qui fait l''inventaire des formes de vie et des créations de l''humanité point par point. Les richesses qui se trouvent ainsi collectionnées dans l''aerarium de la civilisation apparaissent désormais comme identifiées pour toujours. Cette conception fait bon marché du fait qu''elles doivent non seulement leur existence mais encore leur transmission à un effort constant de la société, un effort par où ces richesses se trouvent par surcroît étrangement altérées. Notre enquête se propose de montrer comment par suite de cette représentation chosiste de la civilisation, les formes de vie nouvelle et les nouvelles créations à base économique et technique que nous devons au siècle dernier entrent dans l''univers d''une fantasmagorie.Contenu du livre:Fourier ou les passagesGrandville ou les expositions universellesLouis-Philippe ou l''intérieurBaudelaire ou les rues de ParisHaussmann ou les barricades

    Produktinformation

    • Utgivningsdatum:2019-04-27
    • Språk:Franska
    • Filformat:EPUB
    • Kopieringsskydd:LCP
    • ISBN:9788026899761
    • Förlag:e-artnow s.r.o.

    Utforska kategorier

    • Militär strategi inom Samhälle och politik
    • Europas historia inom Historia och arkeologi