Kulturen Im Dialog - Culture in Dialogo - Cultures in Dialogue
Erstes Jungakademikerinnen-Forum in Suedtirol- Primo Forum Per Neolaureati in Alto Adige- First Forum for Young Graduates in South Tyrol
430 kr
Tillfälligt slut
Beskrivning
Con l’idea di promuovere il dialogo interdisciplinare come anche quello scientifico interculturale neolaureati di diverse facoltà si sono dati da fare e trattano nelle loro opere questioni internazionali ossia temi regionali. Per promuovere il dialogo anche oltre le barriere linguistiche, i contributi si presentano con abstract in lingua inglese, tedesca e italiana. La pretesa descrittiva di questa raccolta di temi sta nel esplicare diversi aspetti del fenomeno di una società multiculturale in Alto Adige. La pretesa costruttiva di questa opera si basa su di un fine superiore: il creare di momenti d’incontro, di un dialogo intersoggettivo e interdisciplinare e richiede una base teorica di forme pratiche di analisi e soluzione dialogica di problemi.
In an aim to promote an interdisciplinary and intercultural scientific dialogue young graduates of diverse disciplines have tackled the task of intensive investigation into «cultures in dialogue» as it relates to issues of international as well as regional relevance. In an attempt to motivate dialogue across language barriers all contributions provide abstracts in the three languages: German, Italian and English. The descriptive part of the collected edition provides an overview of diverse aspects of the phenomenon of a multicultural society in South Tyrol. The constructive aspect of the volume pursues the following goal: it creates moments of encounter, of intersubjective as well as interdisciplinary dialogue and lays the basis for a theoretical foundation of practical forms of dialogic problem analysis and problem solving.